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ブレインジムエクササイズについて

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ブレインジムエクササイズには26種類の動きがあります。

この中から7つを紹介します。

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クロス・クロール

片脚を挙げてその膝と反対の肘のあたり(または手)を合わせます。
同じ動作を反対側でも行います。
交互におよそ1分間、リズミカルに繰り返して下さい。

The Cross Crawl
Bring one leg and opposite arm together. Then bring the other leg and its opposite arm together. Repeat rhythmically for about one minute.

レイジー・エイト

親指を前に出し、中心から左上に向かって、空中に横8の字(∞)を描きます。
目で指を追いながら描いて下さい。
手を替えて同様に行います。
最後は両手を組んで行いましょう。

Lazy 8s
Either in the air or on a surface, draw an infinity sign by tracing a circle up and around to the left, then up and around to the right.
Allow the eyes to follow the hand. Do each hand by itself and then both hands together.

ダブル・ドゥードゥル

目の前に両手を出して下さい。
まるで指揮するように左右対称に動かします。
自由に描きましょう。

The Double Doodle
Place both hands in front of you. Symmetrically doodle, as if conducting an orchestra, with the two hands mirroring one another.

シンキング・キャップ

両耳を指でつまみます。耳の上から耳たぶの方まで、めくり広げるようにマッサージします。
それを何度か繰り返して下さい。

The Thinking Cap
Place thumbs behind and fingers in front of each ear. Beginning at the top, gently unroll/ massage the ear from top to bottom. Return to top and repeat.

アーム・アクティベーション

片腕を上に伸ばします。
肩と肘の間に反対側の手を置きます。手を当てる位置を内、外、前、後ろの4方向に変えて行います。
各方向で息を吐きながら、7~8秒間、手と腕で穏やかに押し合いをします。
反対の腕でも繰り返して下さい。

Arm Activation
Begin by reaching one arm towards the ceiling. Place the opposite hand on the raised arm between the shoulder and elbow; gently push straight arm against the hand for 7-8 seconds while exhaling.
This action is repeated in four directions: toward the head, away from the head, forward and backward. Repeat with the other arm.

カーフ・ポンプ

両足をそろえた状態から片足を前に出して下さい。
前に出した足の膝をつま先の手前まで軽く曲げます。
後ろの足の踵は、しっかりと床に押し付けます。
後ろの足の踵を床から持ち上げるときに息を吸い、ゆっくりと息を吐きながら踵を床に戻します。
何度か繰り返して、もう片方の脚でも行いましょう。

The Calf Pump
Similar to a runner’s stretch, stand with one foot forward. Bend the front knee no further than the toes; simultaneously, allow the heel of the back foot to sink towards the floor. Inhale while raising the back heel off the floor, then lower it down while exhaling slowly. Repeat this action a few times before switching to the other leg.

アウル

片手で反対側の肩を掴みます。掴んだ肩の方に顔を向け、息を吸います。
息を吐きながら、ゆっくりと反対側に頭を回します。そこで再び息を吸って、息を吐きながら元に戻ります。
3回以上繰り返しましょう。
反対側の肩でも同様に行います。

The Owl
Take one hand and reach across the body to squeeze the top of the opposite shoulder. Turn head to look over one shoulder and inhale. Exhale while turning the head to the other side. Continue at least three times. Repeat the process with the other shoulder.






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